La desfeta valenciana. Que el PP no t’enganye més!

Després de quasi 20 anys de govern del Partit Popular al capdavant de la Generalitat, hui, més enllà dels efectes de la crisi econòmica, sabem que hem estat en mans d’uns governants temeraris que sovint només han mirat pels interessos propis.

Hui sabem que la Generalitat arrossega un deute de més de 30.000 milions d’euros i que el 2013 va finalitzar amb una desocupació a terres valencianes de 547.360 persones. Aspectes que condicionen la societat i l’economia de tot un poble.

El PP ens ha deixat sense model productiu, fiat de manera quasi exclusiva a una bambolla immobiliària hui desunflada. I una gestió econòmica que ha fet desaparéixer les entitats financeres, la CAM i Bancaixa, intervingudes i absorbides; el Banc de València, venut per 1 €. Qui finançarà ara els projectes estratègics valencians?

Com un efecte dòmino, han anat caient els projectes megalòmans: la Ciutat de la Llum, Terra Mítica, el Palau de les Arts, la Fórmula 1, l’aeroport de Castelló… Fins i tot Radiotelevisió Valenciana, un dels pocs elements vertebradors de tot el territori, de la nostra cultura i la nostra llengua, i l’única finestra oberta al món. I han posat en perill entitats emblemàtiques com el València CF.

El PP valencià, en l’afany d’ofrenar noves glòries a Espanya, ha sigut incapaç d’aconseguir un finançament autonòmic just i suficient per al benestar i l’impuls de la societat valenciana; i el Corredor Mediterrani, una infraestructura bàsica per a l’economia.

Més trist encara, ens han situat com a referent de la corrupció, que ho ha empastifat tot. Més de 100 imputats i imputades en casos com ara Gürtel, Brugal, Emarsa, Cooperació, Nóos, Fabra…

Com a tota estratègia política, cap dimissió, cap assumpció de responsabilitats. Només el recurs repetit del fantasma del catalanisme i del dimoni del tripartit. Però que no t’enganyen més, han sigut ells, els dirigents del PP, els grans arquitectes de la desfeta valenciana.

Qui continuem pensant en la política en POSITIU, com a instrument democràtic de transformació de la societat, perseverem en la construcció d’un projecte de canvi, COMPROMÍS. L’aposta per la regeneració democràtica i per fer política des d’un valencianisme real, compromés amb les persones i el territori valencià.

Josep Riera

Portaveu de Compromís a Meliana

Article publicat en la secció Paraula Oberta, del diari Levante-emv, el 22 de gener de 2014